26 maja br. odbyła się konferencja organizowana wspólnie przez Ministerstwo Rozwoju i PARP w sprawie „Pozyskiwania środków finansowych dla branży turystycznej” – nadal nie wiadomo, które podmioty zostaną uwzględnione w projekcie bonu 1000 plus. Na początku maja Stowarzyszenie Polish Outdoor Group zwróciło się z postulatem uwzględnienia branży outdoorowej podczas tworzenia programu wsparcia dla turystyki. Pismo zostało skierowane do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Rozwoju, a także Rady Dialogu Społecznego.
Kiedy 3 czerwca 1870 roku brytyjski podróżnik Edward Robson Whitwell i jego towarzysze wspięli się na zjawiskowy szczyt góry Cimon della Pala w Dolomitach, nie podejrzewali jaką sławę i popularność wśród turystów zyska sobie to malownicze miejsce w przyszłości. Dzisiaj, po 150 latach, szczyt ten wciąż zachwyca tłumnie przybywających do regionu Trentino podróżników, a jego zdobycie jest marzeniem niejednego amatora wspinaczki górskiej.
W dniu swojego święta wiele muzeów mogło ponownie otworzyć drzwi dla zwiedzających, jednak tylko przy spełnieniu wytycznych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W tym samym dniu ruszyła także akcja społeczno-informacyjna #pewniewmuzeum. Inicjatywa zakłada wspólne, edukacyjne działania muzeów w całej Polsce, mające na celu propagowanie nowych zasadach zwiedzania. Ideą kampanii jest, aby goście muzeów czuli się w nich pewnie – stąd nazwa projektu: #pewniewmuzeum. Akcję zainicjowało Muzeum Polskiej Wódki, a wspiera ją lokalnie Warszawska Organizacja Turystyczna.
W Polsce jest ich ponad 5,9 mln – tyle wynosiła według danych GUS w 2019 roku liczba dzieci poniżej 15-ego roku życia. Na co dzień, poza rodzicami, dziadkami i nianiami, opiekę nad nimi sprawują żłobki, przedszkola oraz szkoły. Jednak w wyniku epidemii wywołanej przez COVID-19, wszelkie placówki oświatowe oraz ośrodki dziennego pobytu zostały zamknięte. Co więcej ograniczenie bezpośrednich kontaktów i zagrożenie koronawirusem, wykluczyło opiekę dziadków i niań, pozostawiając rodziców samym sobie. Jak zatem pracujący rodzice mają „ogarniać” rzeczywistość, w której dom jest jednocześnie miejscem pracy, szkołą i placem zabaw?
Muzeum Polskiej Wódki to przestrzeń, w której prezentowana jest wyjątkowa historia narodowego trunku wpisanego na listę Chronionych Oznaczeń Geograficznych UE. We wtorek 5 maja, zgodnie z decyzją Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego o stopniowym wznawianiu działalności niektórych instytucji kultury, Muzeum ponownie otworzy swoje wnętrza dla zwiedzających, jednak w nieco zmienionej formule, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi GIS.
Konstytucja 3 maja to niewątpliwie jeden z najważniejszych symboli niepodległości Polski. Uchwalona w 1791 roku Ustawa Rządowa to nie tylko ważny tekst prawny, czy wydarzenie historyczne, lecz również dokument w swoim założeniu przełomowy. Do dziś pozostaje niedoścignionym wzorem i symbolizuje marzenia Polaków o niezawisłości państwa i wolności jego obywateli. Jacy byli osiemnastowieczni Polacy? Czemu tak bardzo pragnęli reform? I w końcu – jaki toast mogli wznieść na cześć uchwalenia Konstytucji 3 maja? Tło społeczne oraz obyczaje Polaków doby schyłku Rzeczypospolitej Obojga Narodów nakreślają przewodnicy Muzeum Polskiej Wódki.