„Kto czyta, nie błądzi”, czyli dlaczego warto czytać etykiety. Rusza akcja edukacyjna Stowarzyszenia Polska Wódka i Muzeum Polskiej Wódki, na którą składa się pięć animacji video opowiadających o tym, co czyni Polską Wódkę jedyną, wyjątkową oraz niepowtarzalną.
Różnorodność zwyczajów bożonarodzeniowych może zaskakiwać – każdy z nas ma zapewne własne świąteczne przyzwyczajenia, jednak wszystkie opierają się na bogactwie tradycyjnych smaków. Nie każdy wie, że wiele z wyczekiwanych dań i deserów, ulubionych świątecznych trunków i napojów wywodzi się z długich tradycji mocno zakorzenionych w historii naszego kraju. Pierwsze wzmianki o pierogach i piernikach na naszych ziemiach pochodzą ze średniowiecza, a Polska Wódka towarzyszy nam już od ponad 500 lat.
Tegoroczne święta w większości krajów będą przebiegać w reżimie sanitarnym, co oznacza również ograniczenia w podróżowaniu. Jednak, spragnieni odkrywania świata, nawet pozostając w tym czasie w domu, nadal możemy przeżyć je magicznie np. poznając tradycje włoskiego Bożego Narodzenia. Ze względu na swoją różnorodność każdy region zachował tam własne, odrębne zwyczaje oraz wyjątkową kuchnię. Wielkie bogactwo smaków odnajdziemy w alpejskim regionie Trentino.
Stowarzyszenie Polish Outdoor Group stworzyło autorski projekt społeczno-edukacyjny „Dzieci blisko natury” skierowany do dzieci w wieku 2-12 lat oraz ich rodziców i opiekunów. Akcja jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie wsparcia krajowej turystyki w czasach pandemii oraz ma na celu m.in. kreowanie outdoorowego stylu życia, budowę świadomości społecznej outdooru i wspieranie działań proekologicznych. Projekt promowany był w kanałach social media stowarzyszenia na Facebooku @polishoutdoorgroup, na Instagramie #dzieci.blisko.natury oraz na stronie www.dziecibliskonatury.pl Akcję poparli także influencerzy: #mikrowyprawy, #weroampoland, #ourlittleadventures, #zpamietnikapolicjantki.
Muzeum Polskiej Wódki od początku stawiało na rozwój i nieustanne szukanie sposobów na uatrakcyjnienie zwiedzania i doświadczenia historii „Polskiej Wódki” w możliwie najciekawszy i najodpowiedniejszy dla odbiorcy sposób. I choć od 7 do 29 listopada 2020 r., zgodnie z rządowymi obostrzeniami, Muzeum nie będzie można zwiedzać osobiście, nie oznacza to, że w ogóle nie będzie można korzystać z szansy zobaczenia jego ciekawych galerii i eksponatów w towarzystwie przewodnika. Mimo zamknięcia nadal działamy online. Oferujemy nie tylko wirtualne zwiedzanie, ale zapraszamy także do poznania tajemnic naszego Muzeum oraz ludzi, którzy tu pracują.
Pierogi, pierniki, jabłka, miód i gorzałka to tylko klika przysmaków, o których opowiada przewodnik po polskich tradycjach kulinarnych autorstwa Magdaleny Tomaszewskiej-Bolałek. „Polski stół”, poświęcony historii kuchni narodowej oraz wykorzystywanych w niej produktom, odkrywa przed czytelnikami bogatą kulturę kraju, sięgając czasów przedchrześcijańskich. Cyfrowa publikacja – zadanie publiczne współfinansowane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP w konkursie „Dyplomacja publiczna 2020 – nowy wymiar”, jest dostępna bezpłatnie w językach angielskim oraz hiszpańskim. Wśród partnerów publikacji znalazło się m.in. Muzeum Polskiej Wódki i Stowarzyszenie Polska Wódka.